Tampereen Sarka Oy on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Yhteiskunnallinen yritys -merkkiyritysten Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjassa. Kampanjan avulla haluamme tehdä yhteiskunnallisia yrityksiä tunnetuksi suurelle yleisölle ja tuoda esille niiden hyvää tekevää liiketoimintaa.

– Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme tuoda esiin arvopohjaamme ja lisätä ihmisten tietoisuutta yhteiskunnallisesta yrittämisestä. Pidämme erittäin tärkeänä sitä, että yhteiskunnallisten yritysten merkittävää työtä tuodaan esiin yhteisen kampanjan keinoin. Yrityksellemme kampanja merkitsee sitä, että kerromme olevamme ylpeästi Yhteiskunnallinen yritys ja omalta osaltamme levitämme tietoisuutta merkin arvopohjasta. Saimme Yhteiskunnallisen yritys -merkin osoituksena tekemästämme työstä pitkäaikaistyöttömien ja osatyökykyisten henkilöiden työllistämisessä ja jatkopolkujen tukemisessa, Tampereen Sarkan toimitusjohtaja Katja Piiksi kommentoi.

Yhteiskunnallinen yritys -merkki kertoo siitä, että yritys ratkoo liiketoiminnallaan yhteiskunnallisia tai ympäristöongelmia. Lisäksi ne käyttävät suurimman osan voitostaan yhteiskunnallisen tavoitteensa edistämiseen.

Hyvät yritykset näkyviksi -kampanjalla Suomalaisen Työn Liitto haluaa lisätä Yhteiskunnallinen yritys -merkin tunnettuutta yhdessä merkin saaneiden yritysten kanssa ja kertoa laajalle yleisölle, mistä yhteiskunnallisessa yrittämisessä oikein on kyse.

– Yhteiskunnallinen yritys -merkki on luotettava keino viestiä, että yritys on perustettu ratkomaan yhteiskunnallisia haasteita tai ympäristöongelmia. Yhteiskunnallisen yrityksen erottaa muista yrityksistä sen ensisijainen päämäärä ja arvopohjainen missio: liiketoimintaa ja voittoa tehdään ensisijaisesti jonkin yhteiskunnallisen tai ympäristöllisen päämäärän vuoksi. Tällaiselle vastuulliselle ja yhteiskunnalliselle lähtökohdalle yritystoiminnassa on kova kysyntä, sillä 88 prosenttia kuluttajista arvostaa yrityksiä, jotka tekevät liiketoimintansa kautta yhteiskunnallista hyvää, kertoo Yhteiskunnallinen yritys -merkin markkinointipäällikkö Niina Ollikka.

Kampanja sisältää radiomainontaa ja viestintää. Osallistu kampanjaan ja keskusteluun somessa #yhteiskunnallinenyritys

Kampanjan verkkosivulta löydät lisämateriaalia: www.yhteiskunnallinenyritys.fi

 

Lisätietoja:

Katja Piiksi, toimitusjohtaja, Tampereen Sarka Oy, 040 806 2789, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Niina Ollikka, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 040 674 8773, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

 

Tampereen Sarka Oy on sosiaalinen ja yhteiskunnallinen yritys, joka työllistää osatyökykyisiä ja pitkäaikaistyöttömiä henkilöitä huoltoryhmän, siivouksen ja henkilöstövuokrauksen palveluihin. Jokaiselle työntekijälle kuuluu työsuhteen aikana työhönvalmennus jatkotyöllistymisen tueksi.

Hyvät yritykset näkyviksi -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Yhteiskunnallisten yritys -merkkiyritysten yhteinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Yhteiskunnallinen yritys -merkin tunnettuutta ja tietoisuutta niiden hyvää tekevästä liiketoiminnasta. www.yhteiskunnallinenyritys.fi